طراحي و مدلسازي تير آهن در نرم افزار آباكوس

يك سايت مرجع با هدف انتشار آموزش‌هاي كاربردي از نرم افزارهاي مهندسي (CAD CAE CAP CAM)، تحقيق، پروژه، جزوه، كتاب و... است

طراحي و مدلسازي تير آهن در نرم افزار آباكوس

۷ بازديد

تحليل مهندسي شامل ۳ روش عمده به نام هاي: تحليلي، عددي و تجربي مي باشند. روش هاي تحليلي روش هايي مي باشند كه منجر به يافتن حل دقيق به صورت پيوسته در دامنه حل مي گردند. يافتن چنين روش هايي براي تمام مسائل امكان پذير نمي باشد. روش هاي تجربي نيز بخش مهمي از تحليل هاي مهندسي را تشكيل داده اند اما به علت هزينه بر بودن و سختي هاي آزمايشگاهي، همواره امكان استفاده از آن ها وجود نخواهد داشت. لذا در اين ميان، روش هاي عددي بخش ناگزيري از تحليل هاي مهندسي را تشكيل داده اند. تحليل المان محدود نيز از جمله تحليل هاي عددي مي باشد كه آشنايي و شناسايي روش هاي المان محدود بسيار مهم مي باشد. امروزه المان محدود به عنوان روشي ضروري و حياتي براي تحليل هاي سازه اي (اعم از ساده و پيچيده)، تحليل هاي انتقال حرارت، تحليل هاي الكترومغناطيس و غيره پذيرفته شده است. از اين رو، شناخت مفاهيم اوليه و نيز آشنايي با برنامه نويسي المان محدود براي تحليل هاي مهندسي از اهميت بسزايي برخوردار است. همچنين م‍ب‍اح‍ث‌ اجزاء م‍ح‍دود و ت‍ح‍ل‍ي‍ل‌ غ‍ي‍ر خ‍طي‌ س‍ازه‌ه‍ا ت‍وج‍ه‌ ب‍س‍ي‍اري‌ از م‍ح‍ق‍ق‍ي‍ن‌ اي‍ن‌ رش‍ت‍ه‌ را ب‍ه‌ خ‍ود ج‍ل‍ب‌ ن‍م‍وده‌ است، چ‍را ك‍ه‌ اولا اس‍ت‍ف‍اده‌ از ك‍ام‍پ‍ي‍وت‍ر ج‍ه‍ت‌ ص‍رف‍ه‌ ج‍وي‍ي‌ در زم‍ان‌ ت‍ح‍ل‍ي‍ل‌ و ث‍ان‍ي‍ا ب‍ه‍ره‌ گ‍ي‍ري‌ از ح‍داك‍ث‍ر ت‍وان‍اي‍ي‌ م‍ص‍ال‍ح‌ از اه‍داف‌ اص‍ل‍ي‌ م‍ه‍ن‍دس‍ي‍ن‌ م‍ح‍اس‍ب‌ م‍ي‌ب‍اش‍د...

شبيه سازي برخورد سنبه با ورق با نرم افزار آباكوس

تحليل فرآيند فورج يك بليت با نرم افزار آباكوس

بررسي فرآيند كشش عميق به كمك نرم افزار المان محدود آباكوس

پروژه تحليل اجزاء محدود خرپاي فضايي در نرم افزار ABAQUS، يك پروژه آموزشي مفيد و كاربردي از آموزش مبحث تجزيه و تحليل خرپاهاي فضايي در نرم افزار تحليلي آباكوس است. اين پروژه مشتمل بر 26 صفحه، به زبان فارسي، تايپ شده، به همراه تصاوير رنگي، با فرمت PDF، به ترتيب زير گردآوري شده است:

  • بيان مسئله
  • فرضيات مسئله
  • مدلسازي مسئله
  • تعريف مشخصات مصالح
  • مونتاژ مدل
  • تعريف مراحل تحليل
  • بارگذاري و شرايط تكيه گاهي
  • مش بندي
  • ايجاد يك Job
  • پردازش مدل

تحليل قلاب در نرم افزار آباكوس

شبيه سازي فرآيند كشش عميق ورق در نرم افزار آباكوس

تحليل صفحه كامپوزيتي تحت تنش كششي در نرم افزار آباكوس

 

جهت دانلود پروژه تحليل اجزاء محدود خرپاي فضايي در نرم افزار ABAQUS بر لينك زير كليك نماييد.

تحليل اجزاء محدود خرپاي فضايي با نرم افزار ABAQUS

اگر به فراگيري مباحث مشابه مطلب بالا علاقه‌مند هستيد، آموزش‌هايي كه در ادامه آمده‌اند نيز به شما پيشنهاد مي‌شوند:

شبيه سازي ارتعاشات با استفاده از نرم افزارهاي متلب و انسيس

مدل سازي مواد پيزوالكتريك در نرم افزار تحليلي آباكوس

طراحي و مدلسازي تير آهن در نرم افزار آباكوس

تحليل تير دو سر گيردار به صورت سه بعدي در نرم افزار آباكوس

تحليل اجزاء محدود يك قاب دو بعدي با استفاده از نرم افزار آباكوس

تحليل تنش صفحه اي در يك صفحه سوراخ دار با استفاده از نرم افزار آباكوس

تحليل خرپا دوبعدي در نرم افزار آباكوس

تحليل خزش سيستم لوله و سيلندر با نرم افزار آباكوس

آموزش مقدماتي نرم افزار آباكوس

آموزش كاربردي نرم افزار آباكوس



جشن ها و فستیوال های معروف باکو

۱- جشن نوروز (Nowruz)

اهمیت فستیوال نوروز در باکو به قدری زیاد است که آن را در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی کشور خود به ثبت رسانده­اند. در این مراسم که در شهر باکو به صورت خیره کننده ای جشن گرفته می­شود مردم آمدن بهار را جشن می گیرند. بسیاری از سنت ‌های مردم آذری در برگزاری فستیوال نوروز مشابه مردم کشور خودمان است. مردم شهر باکو در تمامی خیابانها موسیقی های سنتی آذری را می‌نوازند و با این موسیقی ‌ها به رقص مشغول می شوند.

معروف ترین غذاهای باکو

۱- ساج (saj)

ساج هم یک غذای گوشتی است که به همراه سبزیجات تازه و ادویه های معطر پخته می شود. پایه اصلی این غذا از گوشت بره است، ممکن است از گوشت چرخ کرده نیز برای تهیه این غذا استفاده شود. ساج یک سینی زیباست که با استفاده از مواد تشکیل دهنده این غذا تکمیل شده و ظاهر زیبایی به خود می گیرد. این غذا را با نان لواش سرو می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.